woensdag 6 april 2011

Alex Pastoor vertrekt naar NEC

Het was al geruime tijd duidelijk dat Alex Pastoor in de belangstelling stond van enkele (Eredivisie)clubs. Zo werd onder andere De Graafschap genoemd als mogelijk nieuwe werkgever voor Alex Pastoor. Tevens wilde Excelsior hem ook onder contract houden. Vandaag kwam echter naar buiten dat de trainer een tweejarig contract heeft getekend bij NEC Nijmegen. Daarmee volgt hij Wiljan Vloet op die technisch/algemeen directeur wordt bij Sparta.



Pastoor is tevreden met zijn overgang, zo laat hij weten op www.nec-nijmegen.nl: "N.E.C. heeft in mijn ogen een interessante spelersgroep onder contract staan met daarin veel spelers die nog niet aan het plafond van hun kunnen zitten. Als je daarbij de kwaliteit van de staf en de beschikbare faciliteiten optelt ga ik graag de uitdaging aan om hier als hoofdtrainer het maximale uit de selectie te halen. Ook het klimaat van de club, de visie van N.E.C. en de werkwijze liggen in lijn met mijn eigen opvattingen en ideeën. Bovendien speelt N.E.C. al haar thuiswedstrijden in een uitverkocht stadion en dat ook nog eens in een prachtige stad. Eerst ga ik er alles aan doen om Excelsior in de eredivisie te houden en daarna richt ik mij volledig op N.E.C."


Natuurlijk komt de geruchtenstroom over de opvolger van Pastoor nu op gang. Als één van de opvolgers wordt Feyenoord jeugdtrainer Jean-Paul van Gastel genoemd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten